مقاله

چند ترفند آشپزی

 

معمولاً همه خانم ها دوست دارند در آشپزی مشکلی نداشته باشند و همیشه غذایی خوشمزه و لذیذ برای عزیزانشان آماده کنند. در اینجا با چند ترفند آشپزی آشنا می شوید که حتماً به دردتان خواهد خورد.

* استفاده از سویا :

برای آنکه طعم سویا به گوشت نزدیک شود باید سویا را پس از چرخ کردن با گوشت چرخ کرده در فریزر نگه داری کنید.

* اگر فلفل غذایتان زیاد شده:

اگر فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است ، چند دقیقه قبل از آن که غذا را از روی حرارت بردارید ، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

* جدا کردن نان شیرینی از قالب:

اگر نان شیرینی از قالب جدا نمی شود ، یک پارچه را داخل آب خیلی داغ فرو کنید و دور قالب شیرینی بپیچید و چند دقیقه صبر کنید؛ نان شیرینی به راحتی از قالب جدا خواهد شد.

* راهی برای تشخیص سوسیس تازه:

انگشت سبابه را بر روی سوسیس فشار دهید. بعد از برداشتن انگشت اگر بر روی سوسیس جای انگشت نماند، سوسیس تازه است.

* اگر در غذا نمک بیش از اندازه ریخته‌اید:

با انداختن یک سیب‌زمینی درون غذا، مشکل خود را حل کنید. سیب‌زمینی نمک‌های اضافی را به خود جذب خواهد کرد.

* پخت غذا با حرارت ملایم :

اگر می خواهید گوشت یا مرغ را با حرارت کم بپزید ابتدا قطعات گوشت را در روغن تفت دهید، تا طلایی شود واطراف آن تغییر رنگ دهد. سپس آن را روی حرارت ملایم بپزید . با طلایی کردن گوشت ، لایه سرخ شده محافظی برای قسمت های دیگر گوشت می شود و از له شدن آن جلوگیری می کند.

* اگر عسل شکرک زده باشد:

اگر عسل شما سفت شده و در ضمن سفید شده یا به اصطلاح شکرک زده و دیگر قابل استفاده نیست، می توانید عسل را در دیزی یا ظرفی که در آن محکم بسته می شود بریزید، حالا ظرف بزرگتر دیگری بردارید و داخل آن آب بریزید و ظرف عسل را ایستاده درون ظرف بعدی بگذارید و آن را ثابت کنید.حالا اجاق گاز را روشن کنید تا آب جوش بیاید. با بخار آب، عسل به حالت اولیه برمی گردد و مطمئن باشید که دیگر تا تمام شدن عسل شکرک نمی زند.

* خوشمزه تر شدن دلمه برگ مو:

برا ی بهتر شدن دلمه برگ مو از چاشنی تمرهندی مخلوط با آب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *